Intrebari frecvente

 
[spoiler title=”Este sau nu obligatoriu conform legii sa inchei un contract de service?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle” anchor=”contract_service” class=”contract_service”]Contractul de service este obligatoriu conform art.102 alineat 8 si 9 din HG479/2003 completata cu HG804/2017 .
“(8) Distribuitorii autorizaţi sau unităţile acreditate din reţeaua acestora au obligaţia să anexeze la cartea de intervenţii o copie a contractului de service pentru aparatul în cauză, pentru perioada de garanţie sau pentru perioada de postgaranţie, după caz.
(9) În situaţia în care la punctul de lucru al utilizatorului funcţionează aparate de marcat electronice fiscale de acelaşi tip, iar service-ul este asigurat de acelaşi distribuitor sau unitate acreditată a acestuia, contractul de service prevăzut la alin. (8) se anexează la o singură carte de intervenţii”
Conform normei metodologice din 18.04.2003 republicata, la art. 107, alin.4 este mentionat urmatorul lucru “refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a incheia contracte de service pentru perioada de postgarantie echivaleaza cu renuntarea voluntara la utilizarea acelui aparat de marcat electronic fiscal si adoptarea deciziei de a achizitiona un alt tip de aparat.”

art.107, alin.5 “In cazul in care organele de specialitate constata neutilizarea aparatului de marcat electronic fiscal ca urmare a defectarii si nerepunerii in functiune a acestuia datorita inexistentei unui contract valabil de service, vor aplica agentului economic in cauza amenda contraventionala si vor suspenda activitatea unitatii pana la achizitionarea si instalarea unui alt aparat.”

Asadar, contractul de service este obligatoriu.

In perioada de garantie, un contract de service poate fi foarte folositor utilizatorului, avand consultanta telefonica si interventii la punctul de lucru, si totodata il scuteste pe utilizator de a se deplasa cu echipamentul la firma de service in cazul unei defectiuni.

Contractul de intretinere si service trebuie incheiat la data fiscalizarii echipamentului.

Inregistrarile in RNU includ si anumite informatii din contractul de service.
Operatiunile gratuite pe perioada garantiei sunt reparatii convenite in certificatul de garantie, exclusiv cele datorate nerespectarii
conditiilor de garantie sau utilizarii consumabilelor care nu respecta cerintele din manual.

Tarife asistenta tehnica si service – Milo Trading 2000 SRL
Descarca PDF Tarife Service – Succes M7

[/spoiler] [spoiler title=”Care este procedura de export a datelor din casa de marcat, pentru raportarea lunara la ANAF?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle” anchor=”export_xml”] Gasiti in link-ul de mai jos toate informatiile necesare pentru exportul datelor din casa de marcat, dar si procedura de validare a formularului A4200 pentru raportarea lunara catre ANAF.

PROCEDURA EXPORT XML


[/spoiler] [spoiler title=”Incotex Succes M7 – Raportul Z – ce reprezinta campul TOTAL PLATI?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Casele de marcat contorizeaza platile facute de client.

Se programeaza formele de plata (nu de incasari) si in raport se evidentiaza cu ce forme de plata s-au achitat bonurile fiscale si exista si un totalizator TOTAL PLATI.

Acest domeniu este reglementat legal de o lege speciala si in aceasta lege se discuta de formele de plata cu care se achita bonurile fiscale.

Contabilul va prelua aceste informatii si le va considera ca plati facute de client prin casa de marcat = incasari ale operatorului prin casa de marcat.

[/spoiler] [spoiler title=”Unitatile acreditate de service care se incadreaza in prevederile Art.1 din OUG 28 / 1999, se pot dota cu case de marcat fiscale pentru inregistrarea platilor la anumite servicii si bunuri comercializate? ” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Orice persoana fizica sau juridica, daca desfasoara activitati de comert cu amanuntul, trebuie sa foloseasca AMEF. Comert cu amanuntul inseamna comercializarea bunurilor / serviciilor pentru uzul personal al clientului.

Unitatile de Service, sunt obligate de legislatia in vigoare, sa utilizeze case de marcat ce trebuie sa fie servisate de alta UA si la ale caror modele nu sunt autorizati.

[/spoiler] [spoiler title=”Cum obtin coordonatele G.P.S. (Global Positioning System) necesare instalarii casei de marcat si actualizarii R.N.U. ?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Coordonatele GPS se pot gasi dupa adresa, folosind diverse aplicatii existente pe internet / smartphone.

ex. GoogleMaps

Găsiti coordonatele unei locatii

  1. Pe computer, deschidetiGoogle Maps. Daca folositi Maps inmodul simplificat, in partea de jos va aparea un fulger si nu veti putea gasi coordonatele unei locatii.
  2. Dati clic dreapta pe locatia sau zona de pe harta.
  3. Selectati optiuneaCe este aici?
  4. In partea de jos va aparea un card care va afisa coordonatele.
[/spoiler] [spoiler title=”Este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale si a cardului jurnal la schimbarea atributului fiscal si/sau la modificarea cotelor de TVA ?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Pentru trecerea de la platitor de TVA la neplatitor, de la neplatitor de TVA la platitor si/sau la modificarea/programarea cotelor de TVA in casa de marcat , NU este necesara procedura de inlocuire a memoriei fiscale si/sau a memoriei jurnal.

In aceste cazuri, este necesara doar programarea corecta a casei de marcat si notarea interventiei in cartea de interventie de tehnicianul autorizat (dar si efectuarea celeorlalte proceduri obigatorii conform legislatiei)

[/spoiler] [spoiler title=”Ce inseamna o ‘Perioada Fiscala’ / ‘perioada de raportare?'” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Perioada fiscala este luna calendaristica!

[/spoiler] [spoiler title=”Cine este raspunzator de raportarea periodica conform XML generate de amef ?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Responsabilitatea de a transmite informatiile generate de casa de marcat in fisier cu structura XML semnata este in totalitate a utilizatorului!

[/spoiler] [spoiler title=”Cate fisiere XML rezulta corespunzator unei raportari (perioada raportata) ? ” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Intr-o perioada de raportare (in acest moment este vorba de o luna calendaristica) se exporta pe un mediu de stocare extern (SD Card sau Memory stick sau altele) cate un fisier XML semnat cu certificatul digital al casei de marcat pentru fiecare zi de lucru, avand totalurile fiecarui bon fiscal din ziua de lucru, continutul raportului fiscal Z si eventuale evenimente (oprire / pornire AMEF in timpul zilei de lucru) precum si un fisier XML semnat cu acelasi certificate digital, avand numarul primului si ultimului raport fiscal Z din perioada de raportare.

[/spoiler]
[spoiler title=”Daca detin deja certificat digital sunt obligat sa achizitionez altul pentru inregistrarile din R.N.U. ?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Se poate utiliza acelasi certificat digital detinut si pentru procedurile ce trebuiesc actualizate in R.N.U. de tehnicianul de service sau o persoana desemnata pentru aceasta procedura.

[/spoiler] [spoiler title =”Pentru certificatul digital, Aministratorul de cont poate fi si utilizator? ” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle” ]

Da, Administratorul de cont poate fi si utilizator. Certificatul se va obtine pe numele persoanei desemnate de companie.

In cazul folosirii neadecvate , autoritatea de certificare poate revoca acest certificat.

[/spoiler] [spoiler title=”Ce obligatii au proprietarii de case de marcat ‘model vehi’ odata cu inlocuirea modelului utilizat?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Obligatiile utilizatorului sunt:

  • predarea memoriei fiscale (operatiune asigurata doar de tehnicnienii de service autorizati)
  • inregistrarea procesului verbal de predare emis de unitatea de service la Organul Fiscal Competent
  • anularea numarului de ordine fiscal
  • predarea casei de marcat vechi unui centru de preluare deseurii D.E.E.
    • Milo Trading, preia echipamentele comercializate conform contractului cu Ecotic
[/spoiler] [spoiler title=”Dupa instalarea casei de marcat (fiscalizare) unde sunt obligat sa inregistrez cartea de interventie completata?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]
  • Cartea de interventie, se prezinta organului fiscal competent, dupa instalarea aparatului, impreuna cu registrul special(organ fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat aparatul de marcat electronic fiscal)
[/spoiler] [spoiler title=”Dupa instalarea casei de marcat (fiscalizare) unde sunt obligat sa inregistrez declaratia de instalare completata?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]
  • Dupa instalare, un exemplar al declaratiei de instalare se transmite de catre utilizator, a doua zi, organului fiscal competent, care il preia in vederea luarii acestuia in evidenta (organ fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat aparatul de marcat electronic fiscal).
  • Un exemplat al declaratiei de instalare ramane la utilizator.
  • Doua exemplare la unitatea de service.
[/spoiler] [spoiler title=”Dupa instalarea casei de marcat (fiscalizare) unde sunt obligat sa inregistrez registrul special completat?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]
  • Registrul special se prezinta organului fiscal la care depune declaratiile fiscale in vederea sigilarii si stampilarii acestuia.
  • Dupa sigilarea precedenta, registrul special se depune impreuna cu cartea de interventie si cu declaratia de instalare, organului fiscal in raza teritoriala unde a fost instalat aparatul de marcat electronic fiscal.
[/spoiler]

—————————

[spoiler title=”Care sunt tipurile de case de marcat?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]Cand trebuie sa-mi cumpar o casa de marcat trebuie sa stiu cateva lucruri despre ele.

Tipurile caselor de marcat fiscale sunt:
* Case de marcat electronice cu structura inchisa, izolate.
Aceste case de marcat au hardware dedicat, set fix de functii, baza de date proprie
si functioneaza izolat, fara posibilitate de conectare la un calculator.
Modulul fiscal este integrat in hardware propriu, iar programul de aplicatie si cel
de control din modulul fiscal sunt plasate intr-o memorie fixa;
* Case de marcat electronice cu structura inchisa, conectate la calculator.
Suplimentar fata de casele de marcat electronice fiscale cu structura inchisa, au
posibilitatea sa fie conectate la un calculator pentru a comunica cu un program cu un
set limitat de comenzi de modificare, completare, citire a bazei de date interne si de
emitere de documente fiscale.
* Case de marcat electronice computerizate.
Aceste case de marcat sunt realizate pe o structura de calculator standard, in care este
inclusa un modul fiscal care contine memoria fiscala si comunica cu o imprimanta si un afisaj client.

Casele de marcat fiscale, din punct de vedere constructiv, pot fi:
* unitare (intr-o singura carcasa)
* modulare (sistem de mai multe aparate asigurand securitatea conectarii cu modulul fiscal)
Casele de marcat electronice fiscale, din punct de vedere al alimentarii cu energie electrica pot fi:
* stationare, alimentate cu energie electrica din reteaua de curent alternativ
* portabile, cu alimentare autonoma de la baterii ori acumulatori.[/spoiler]

[spoiler title=”Cum aleg o casa de marcat?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]Cand alegem o casa de marcat trebuie sa tinem cont si de urmatoarele aspecte:
* casa de marcat este avizata ?
* performante
* mod de lucru: online, offline, ca imprimanta fiscala
* interfata pentru: PC, programe de gestiune, retea, internet,
* interfete pentru: scannere, cititoare de carduri, cantare electronice, sertar de bani, imprimante si afisaje aixiliaare,
* compatibilitatea cu un program de gestiune
* tipul de imprimanta si de consumabile: matriceala cu role de hartie normala sau autocopiativa, termica, inkjet
* viteza de tiparire a imprimantei si numarul de caractere tiparite pe linie
* numar PLU (numarul de articole programabile)
* numar departamente
* daca are sau nu jurnal electronic care reduce costurile consumabilelor
* fiabilitate
* design
* pret casa de marcat si ce include pretul standard: daca include toate operatiile de instalare, instruire operatori si fiscalizare, daca include interfete de comunicatie cu diverse aparate, daca eventuale programe de comunicatie sunt gratuite (incluse in pretul de achizitie), daca beneficiez de costuri reduse pentru service prin incheierea unui contract de asistenta tehnica si service
* pretul consumabilelor si dimensiunea rolei de hartie
* domeniul de destinatie care trebuie sa fie acelasi cu activitatea firmei: comert si prestari servicii, comert cu carburanti, restaurant, hotel, consignatie, schimb valutar, duty free, taxi, jocuri de noroc, etc.
* garantia oferita
* seriozitatea societatii distribuitoare si a retelei de distributie si service nationala[/spoiler] [spoiler title=”Ce avize a obtinut Milo Trading 2000 SRL?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

# TIP: OPTIMA
MODEL: CR300
AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE:0001 / 05.11.1999
CONFIGURATIE: structura închisa,retea
TIP HARTIE: autocopiativa
DESTINATIE: comert,prestari servicii

# TIP: OPTIMA
MODEL: CR500
AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0002 / 05.11.1999
CONFIGURATIE: structura închisa, retea
TIP HARTIE: normala
DESTINATIE: comert,prestariservicii

# TIP: OPTIMA
MODEL: CR655
AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0052 / 11.04.2000
CONFIGURATIE: structura închisa, retea
TIP HARITE: autocopiativa
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: OPTIMA
MODEL: CR300M
AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0093 / 26.06.2000
CONFIGURATIE: structura închisa, retea
TIP HARTIE: autocopiativa
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: OPTIMA
MODEL: CR500M
AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0094 / 26.06.2000
CONFIGURATIE: structura închisa,retea
TIP HARTIE: normala
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: OPTIMA
MODEL: CR715
AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0095 / 26.06.2000
CONFIGURATIE: structura închisa, retea
TIP HARTIE: autocopiativa
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: OPTIMA
MODEL: R CR655
AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0135 / 23.07.2001
CONFIGURATIE: structura închisa, retea
TIP HARTIE: autocopiativa
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: POS Exchange
MODEL: –

AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0157 / 18.03.2002
CONFIGURATIE: Casa de marcat fiscala computerizata;
TIP HARTIE: autocopiativa
DESTINATIE: schimb valutar

# TIP: EURO
MODEL: 2000T Alpha
AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0163 / 02.04.2002
CONFIGURATIE: structura închisa, retea
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: EURO
MODEL: 1000T
AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0164 / 02.04.2002
CONFIGURATIE: structura închisa, retea
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: EURO 500T Handy
MODEL: –

AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0172 / 17.06.2002
CONFIGURATIE: structura închisa, integrabila în retea
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: EURO
MODEL: 500TX Handy

AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0310 / 09.08.2005
CONFIGURATIE: Structura inchisa, conectabia la calculator
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: EURO
MODEL: 2500TX

AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0311 / 09.08.2005
CONFIGURATIE: Structura inchisa, conectabia la calculator
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: OPTIMA
MODEL: CR38T
AVIZ DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0387 / 31.10.2006
CONFIGURATIE: Structura inchisa, conectata la calculator
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: EURO
MODEL: 2100

AVIZ DE DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0400 / 04.04.2007
CONFIGURATIE: Structura inchisa, conectata la calculator
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii duty free

# TIP: EURO
MODEL: 100T
AVIZ DE DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0401 / 04.04.2007
CONFIGURATIE: Structura inchisa, conectata la calculator
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: EURO
MODEL: 200TX
AVIZ DE DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0402 / 04.04.2007
CONFIGURATIE: Structura inchisa, conectata la calculator
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: INCOPOS
MODEL: 114M

AVIZ DE DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0459 / 15.08.2008
CONFIGURATIE: aplicatie IncoPOS, imprimanta fiscala INCOTEX 114M, afisaj client
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii alimentatie publica

# TIP: CUSTOM
MODEL: XKUBE-F

AVIZ DE DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0460 / 15.08.2008
CONFIGURATIE: Structura inchisa, conectata la calculator,
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: EURO
MODEL: 50T Mini

AVIZ DE DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0500 / 30.10.2009
CONFIGURATIE: Structura inchisa, conectata la calculator
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: OPTIMA
MODEL: CR1020

AVIZ DE DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0577 / 06.04.2012
CONFIGURATIE: Structura inchisa, conectata la calculator
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii

# TIP: INCOTEX
MODEL: 180F

AVIZ DE DISTRIBUTIE SI SERVICE: 0581 / 08.08.2012
CONFIGURATIE: Structura inchisa, conectata la calculator
TIP HARTIE: termica
DESTINATIE: comert, prestari servicii

[/spoiler]
[spoiler title=”Cum se obtine numarul de ordine pentru casa de marcat?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Obtinerea numarului de ordine
Dupa achizitionarea casei de marcat, in momentul in care doriti inceperea unei activitati, trebuie sa obtineti de la DGFP-ul judetului (Directia Generala a Finantelor Publice) sau a Mun Bucuresti, numarul de ordine din registrul de evidenta pentru casa de marcat respectiva si pentru locul de amplasare dorit.
Numarul de ordine este necesar pentru efectuarea fiscalizarii casei de marcat!
In intervalul, de la cumparare pana la fiscalizare, puteti sa folositi casa de marcat in regim de antrenament dar nu puteti emite bonuri fiscale.
Pasii pe care trebuie sa-i efectuati pentru obtinerea numarului de ordine sunt:
* Redactati o Declaratie pe proprie raspundere pentru punctul de lucru si pentru codul fiscal in 2 exemplare, unul pentru DGFP si unul pentru Administratia Financiara locala in raza careia se va instala casa de marcat.

* Depuneti la DGFP un dosar cu urmatoarele documente:
– Cerere de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta al A.M.E.F. (2 exemplare);
– Declaratie pe proprie raspundere pentru punctul de lucru si pentru codul fiscal;
– Copii de pe Certificatul de inmatriculare / pentru firmele platitoare de TVA si Certficatul de înregistrare fiscal? în scopuri de TVA ;
– Copie de pe Contract de inchiriere spatiu (dovada spatiu) pentru locul de instalare al casei de marcat;
– Copii de pe Factura de achizitie si documentul de plata;
– Certificat de garantie;
– Proces verbal de sigilare AMEF;
– Copie de pe Avizul privind distribuirea si utilizarea A.M.E.F.
– Copie dupa actul de identitate a persoanei care depune dosarul.

Atentie! La D.G.F.P. Bucuresti dosarele se depun si se ridica:
* de administrator sau asociat;
* de catre un angajat al societatii – fiind necesara adaugarea la dosar a copiei contractului de munca/cartea de munca;
* de catre un imputernicit al societatii – numai cu procura autentificata de notar (original)
Adresa cu numarul de ordine din registrul de evidenta al A.M.E.F., se elibereaza de catre DGFP, in maxim 5 zile lucratoare (se ridica de catre aceiasi persoana care a depus dosarul).[/spoiler]

[spoiler title=”Cum se face Fiscalizarea casei de marcat?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Fiscalizarea casei de marcat
Dupa obtinerea numarului de ordine din registrul de evidenta al A.M.E.F de la DGFP, casa de marcat trebuie fiscalizata in termen de maximum 7 zile!
Pentru instalarea (fiscalizarea) casei de marcat trebuie sa solicitati, in scris sau telefonic, prezenta unui inspector de la Administratia Fiscala teritoriala , care sa asiste la fiscalizare. Acesta va programa data si o ora.
Cand cunoasteti data si ora stabilita cu organul fiscal teritorial, trebuie sa anuntati Unitatea de service acreditata pentru a va asigura prezenta unui tehnician la aceeasi data, in vederea activarii memoriei fiscale.

In momentul fiscalizarii trebuie sa prezentati tehnicianului de service urmatoarele documente:
* Original si o copie a adresei D.G.F.P. ce precizeaza numarul de ordine pentru casa de marcat respectiva si pentru locul de amplasare dorit;
* Cartea de Interventii si Registrul Special corespunzatoare casei de marcat (primite la achizitionarea casei de marcat) snuruite, sigilate si stampilate de societatea dvs. conform prevederilor legale;
* Cartea de interventie se stampileaza si de organul fiscal in raza caruia este inregistrat punctul de lucru iar Registrul Special este inregistrat la organul fiscal in raza caruia aveti inregistrat sediul social, dupa fiscalizarea casei de marcat;
* Cartea de Interventii si Registrul Special vor sta permanent langa casa de marcat si vor fi prezentate tehnicianului care efectueaza service, sau inspectorilor in caz de control.

Dupa verificarea documentelor, tehnicianul de service va efectua urmatoarele:
* fiscalizeaza casa de marcat ;
* programeaza cateva articole in casa de marcat in functie de specificul activitatii ,
* dupa caz, se instaleaza driverele pe PC si accesoriile (cititoare coduri de bare, sertare de bani);
* completeza Declaratia de Instalare (in 4 exemplare);
* completeaza Cartea de Interventii si Registrul Special;
* efectueaza instruirea operatorilor care vor lucra cu casa de marcat;
* incheie un contract de furnizare consumabile in cazul in care optati pentru produsele noastre
* poate sa incheie un contract de asistenta tehnica si service intre utilizator si Unitatea de service acreditata.

Atentie! Garantia produsului nu acopera si cheltuielile legate de deplasarea tehnicianului la sediul unde este instalata casa de marcat.
Acest serviciu poate fi gratuit doar in cazul incheierii unui contract de asistenta tehnica si service.

In perioada de post-garantie sunteti obligati prin lege sa incheiati un contract de asistenta tehnica si service cu oricare societate acreditata pentru modelul dvs de casa de marcat.

Refuzul incheierii unui contract de asistenta tehnica poate conduce la refuzul unitatilor acreditate de a va repara casa de marcat in cazul defectarii ei;[/spoiler]

[spoiler title=”Ce fac cu Declaratia de Instalare?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Declaratia de Instalare completata de tehnician in 4 exemplare (5 exemplare in Bucuresti), semnata si stampilata de utilizator si tehnician, trebuie dusa la Administratia Finantelor Publice locala de care apartine punctul de lucru, pentru declararea fiscalizarii.
Aici trebuie sa prezentati cele 4 exemplare (5 in Bucuresti) ale Declaratiei de Instalare, in maxim 24 de ore de la fiscalizarea casei de marcat.
Odata cu declaratia de instalare, prezentati organului fiscal teritorial pentru vizare:
* Declaratie pe proprie raspundere pentru punctul de lucru si pentru codul fiscal;
* Cartea de Interventii si Registrul Special (snuruite, numerotate, sigilate si stampilate de dvs).
Organul Fiscal va inscrie in Cartea de Interventii numarul de pagini si va aplica stampila.
Registrul Special va avea pe ultima pagina mentiunea numarului de pagini.

Atentie!
In termen de maximum 7 zile de la data fiscalizarii:
* un exemplar al Declaratiei de Instalare stampilat de Administratia Finantelor Publice localaramane la Administratia Finantelor Publice locala
* doua exemplare ale Declaratiei de Instalare stampilate de Administratia Finantelor Publice locala le trimiteti Unitatii de service acreditata care a efectuat fiscalizarea;
* un exemplar al al Declaratiei de Instalare stampilat de Administratia Finantelor Publice locala il pastrati dvs, alaturi de celelalte documente pentru casa de marcat.
* NUMAI PENTRU Mun. Bucuresti, un exemplar al Declaratiei de Instalare stampilat de Administratia Finantelor Publice locala trebuie depus la D.G.F.P. care a emis adresa cu numarul de ordine;[/spoiler]

[spoiler title=”Cum se face sigilarea casei de marcat si a memoriei fiscale?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]Sigilarea casei de marcat se face cu sigiliul fiscal al distribuitorului autorizat sau, dupa caz, cu sigiliul de identificare a tehnicianului de service.
Orice interventie asupra casei de marcat a altor persoane neautorizate, cu exceptia operatiunilor de inlocuire a rolelor de hartie si/sau a ribonului, este interzisa.
Atentie! Ruperea sau distrugerea sigiliului presupune anuntarea Garzi Financiare de catre tehnicianul de service, la data constatarii faptei.
Sigilarea aparatelor de marcat electronice fiscale si a memoriei fiscale se efectueaza cu sigiliul fiscal inainte de livrarea aparatelor de catre distribuitorii autorizati, in prezenta organului fiscal teritorial la care acestia sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe.
La sigilare se intocmeste, in doua exemplare, un proces-verbal care se semneaza de reprezentantul distribuitorului autorizat sau, dupa caz, al unitatii de service acreditate, precum si de organul fiscal.
O copie a acestui document o veti primi si dvs, odata cu cumpararea casei de marcat.
Verificati daca seria casei dvs este trecuta in procesul verbal de sigilare![/spoiler] [spoiler title=”In ce situatii se preda memoria fiscala?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]Memoria fiscala se preda cand va regasiti in una din situatiile descrise mai jos:
* Defectare memorie fiscala
* Umplere memorie fiscala
* Modificare date utilizator
* Schimbare adresa punct de lucru
* Schimbare adresa sediu social (in cazul programarii lui in antet )
* Schimbare denumire societate si a codului fiscal
* Fuziune sau Divizare cu schimbarea denumirii societatii si a codului fiscal
* Incetarea activitatii
* Vanzarea aparatului
* Casarea sau dezafectarea casei de marcat
* Inchiderea punctului de lucru
* Mutarea casei de marcat la un alt punct de lucru
* Falimentul societatii
* Schimbare model casa de marcat
In momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, utilizatorul este obligat sa anunte unitatea de service acreditata, precum si organul fiscal teritorial la care s-a depus declaratia de instalare a aparatului.
Unitatea de service acreditata are obligatia sa asigure, in termen de maximum 72 de ore de la anuntarea evenimentului, inlocuirea memoriei fiscale defecte sau umplute si repunerea in functiune a aparatului de marcat electronic fiscal.
Inlocuirea, sigilarea si activarea memoriei fiscale se efectueaza la locul de instalare a aparatului de catre tehnicianul de service, in prezenta reprezentantului organului fiscal teritorial.
Pentru a nu fi afectata perioada obligatorie de repunere in functiune a aparatului utilizatorul va solicita, in scris si prin prezentare la sediul organului fiscal teritorial, participarea reprezentantului acestuia la inlocuirea memoriei fiscale.
Operatiunea de inlocuire a memoriei fiscale trebuie sa fie inregistrata in cartea de interventii a aparatului de catre tehnicianul de service si confirmata de reprezentantul organului fiscal teritorial.[/spoiler] [spoiler title=”Cand nu se preda memoria fiscala?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a caselor de marcat instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere memoriei fiscale, in urmatoarele cazuri:
* la schimbarea atributului fiscal al codului unic de inregistrare/codului fiscal al utilizatorului;
* la schimbarea formei de constituire a societatii comerciale fara modificarea denumirii acesteia;
* la mutarea unui punct de lucru apartinand utilizatorului de la un stand la altul, in cadrul unui complex comercial situat la aceeasi adresa;
* la schimbarea denumirii strazii de la locul de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
* in cazul inactivitatii temporare a utilizatorilor, anuntata organelor fiscale, potrivit legii[/spoiler] [spoiler title=”Am pierdut cartea de interventie. Cum obtin un duplicat?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]In cazul pierderii sau deteriorarii cartii de interventii:
* trebuie sa publicati un anunt intr-un ziar local;
* trebuie sa solicitati unitatii de service acreditate care a efectuat fiscalizarea si intretinerea casei de marcat, sa va livreze o noua carte de interventii in care sa efectueze reconstituirea informatiilor pe baza datelor inregistrate in memoria fiscala si pe baza documentelor pastrate conform legii si furnizate de utilizator;
* trebuie sa informati de indata organul fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat aparatul;
* informarea se va face in scris si se depune la sediul organului fiscal (atasand si o dovada a publicarii anuntului);
* se va prezenta pentru stampilare o noua carte de interventii reconstituita, pe raspunderea utilizatorului si a unitatii de service acreditate ;
* in situatia deteriorarii cartii de interventii, trebuie sa prezentati organului fiscal, pentru eventuale confruntari, si cartea de interventii deteriorata.
Atentie! Reconstituirea cartii de interventii si prezentarea acesteia la organul fiscal se face in termen de 72 de ore.[/spoiler] [spoiler title=”Mi s-a furat casa de marcat! Ce trebuie sa fac?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]In cazul furtului sau distrugerii aparatului de marcat electronic fiscal instalat, utilizatorii :
* sunt obligati sa anunte de indata organele de politie si sa se doteze cu un nou aparat de marcat electronic fiscal, in termen de maximum 15 zile de la data producerii evenimentului.
* vor solicita in scris directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, anularea numarului de ordine atribuit din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, anexand la cerere documente probatoare ale motivelor.
* trebuie sa anunte unitatea de service acreditata si / sau distribuitorul autorizat despre eveniment![/spoiler] [spoiler title=”Care sunt functiile interzise pentru casele de marcat?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]Functiile interzise caselor de marcat sunt urmatoarele:
* inregistrarea tranzactiilor doar valoric, fara identificarea bunurilor sau a serviciilor, precum si a celor care nu au specificata cota de taxa pe valoarea adaugata asociata sau faptul ca nu sunt taxabile, ori inregistrarea de vanzari inainte de programarea cotelor de taxa pe valoarea adaugata;
* functionarea aparatului in conditiile deconectarii memoriei fiscale, a dispozitivului de imprimare ori a dispozitivului de afisaj client, atunci cand acesta este obligatoriu;
* emiterea de bonuri cu valori totale negative;
* modificarea cotelor de taxa pe valoarea adaugata, fara obtinerea in prealabil a raportului Z;
* inregistrarea returului de marfa;
* corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal;
* initializarea contorului Z pentru raportul fiscal de inchidere zilnica si a totalizatoarelor generale, intretinute pe toata durata de utilizare a unei memorii fiscale;
* emiterea de copii de pe bonul fiscal;
* schimbarea datei si a orei in alte conditii decat cele prevazute de legislatie
* stergerea totalului general de vanzari;
* programarea ceasului de timp real din modulul fiscal cu o data calendaristica anterioara celei a ultimei inregistrari din memoria fiscala, atunci cand memoria fiscala este activata;
* emiterea bonului fiscal fara tiparirea raportului Z, daca au trecut 24 de ore de la primul bon emis.[/spoiler] [spoiler title=”Cum corectez o eroare, dupa emiterea bonului fiscal?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal, utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
* sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, data, ora si minutului emiterii acestuia;
* decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
* copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
* nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata
* bonul fiscal in cauza[/spoiler] [spoiler title=”Cum inregistrez returul de marfa sau de ambalaje?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]In cazul returului de marfa, utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
* nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectiva;
* dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;
* factura sau factura fiscala in rosu, dupa caz.
Returnarea ambalajelor refolosibile, a caror contravaloare este inclusa in pretul produsului vandut, poate fi mentionata inainte de finalizarea bonului fiscal prin inscrierea sumei aferente a acestora ca valoare negativa si cu specificatia “ambalaj refolosibil”[/spoiler] [spoiler title=”De unde iau consumabile?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Utilizatorii de case de marcat sunt obligati:
* sa foloseasca numai consumabile de tipul si cu caracteristicile tehnice prevazute in manualul de utilizare a aparatului respectiv;
* sa foloseasca numai consumabile care asigura mentinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare prevazuta de legislatie;
* sa solicite distribuitorului autorizat de la care a cumparat aparatul, sau unitatii acreditate de catre acesta, completarea manualului de utilizare cu informatii privind tipul si caracteristicile tehnice ale consumabilelor, daca manualul de utilizare a aparatului respectiv nu contine astfel de informatii;
* sa incheie cu furnizorii consumabilelor contracte ferme continand clauze de livrare numai a consumabilelor de tipul si cu caracteristicile tehnice prevazute in manualul de utilizare, care sa asigure mentinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare prevazuta de legislatie;

Furnizorii consumabilelor destinate aparatelor de marcat electronice fiscale, operatori economici producatori, importatori sau comercianti, sunt obligati sa livreze utilizatorilor numai consumabilele prevazute in contractele ferme incheiate.
Utilizatorii si furnizorii consumabilelor raspund solidar pentru nerespectarea prevederilor referitoare la tipul si caracteristicile tehnice ale consumabilelor folosite si, respectiv, furnizate, precum si la conditia privind mentinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare stabilita.[/spoiler]

[spoiler title=”Cine imi programeaza articolele?” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Cine imi programeaza articolele?
In momentul instalarii, tehnicianul de service a efectuat instruirea utilizatorilor, incluzand si modul de programare manuala sau din calculator, dupa caz, pentru articole (PLU).
Deasemenea in manualul casei dvs de marcat gasiti toate procedurile de programare a articolelor (PLU).
Daca numarul articolelor este foarte mare si pentru a scurta timpul alocat acestei operatiuni, puteti apela la unitatea de service pentru programarea bazei de date dorite.

Atentie! Aceasta operatiune nu intra in obligatiile unitati de service si se taxeaza in functie de numarul de articole si de timpul alocat.[/spoiler]

[spoiler title=”Controlul Garzii financiare – Contraventii” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]Controlul Garzii financiare – Contraventii
Cele mai frecvente cauze pentru aplicarea sanctiunilor contraventionale sunt:
* comercializarea caselor de marcat fara avizul Comisiei de avizare a distribuitorilor si a aparatelor de marcat electronice fiscale
* nedotarea cu case de marcat sau neutilizarea casei de marcat
* neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate ori emiterea de bonuri cu o valoare inferioara celei reale
* emiterea bonului fiscal cu date eronate sau fara sa contina toate datele prevazute in legislatie
* nepredarea bonului fiscal clientului
* nerespectarea obligatiei de a anunta unitatea de service in momentul constatarii defectarii casei de marcat
* utilizarea de consumabile cu caracteristici diferite decat cele date de producatorul casei de marcat
* nerespectarea obligatiei de a pastra si arhiva rola jurnal, raportul fiscal de inchidere zilnica si registrul special
* nerespectarea obligatiei de a pastra, de a completa si de a actualiza cartea de interventii
* nerespectarea obligatiei de a preda spre pastrare si arhivare memoria fiscala[/spoiler] [spoiler title=”Adrese si telefoane utile” open=”no” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

Milo Trading 2000 SRL, Bucuresti, str Vasile Stroescu nr.26, sector 2, (langa Foisorul de Foc), Tel/Fax: 021.252.35.11, 021.252.80.29, 021.252.34.88; RDS: 031.805.88.50, 031.805.88.51; Mobil: 0788.480.890

Agentia Nationala de Administrare Fiscala are o pagina de asistenta, ca sprijin în solutionarea întrebarilor referitoare la impozitele si taxele care sunt venituri ale bugetului de stat.
Intrebarea dvs. se poate trimite la adresa de e-mail: asistenta@mfinante.gv.ro

Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti
Str. Dimitrie Gerota nr. 13, sector 2, CP020027
tel: 021/305.70.90

Directia generala de administrare a marilor contribuabili
Str.Mihail Sebastian nr.88, Sector 5, CP 050784
tel: 021/408.94.30 ; 021/408.94.32

Administratia Finantelor Publice Sector 1
Str.Roma nr.7, sect.1, CP 011771
tel: 021/230.94.84

Administratia Finantelor Publice Sector 2
Str. C.A. Rosetti nr.39, sector 2 Bucuresti,
CP020012
tel: 021/310.34.10

Administratia Finantelor Publice Sector 3
Persoane fizice:
Str.Lucretiu Patrascanu nr.10, sect.3,
CP 030504
tel: 021/340.47.81

Persoane juridice:
Calea Mosilor 156 sector 2
CP 020883
tel: 021/315.73.89

Administratia Finantelor Publice Sector 4
Bd. C.Brâncoveanu nr. 2, bl. 12, sect.4,
CP 041447
tel: 021/332.30.52

Administratia Finantelor Publice Sector 5
Calea 13 Septembrie nr. 226, bloc. V 54, sector 5,
CP 050735
tel: 021/781.32.12

Administratia Finantelor Publice Sector 6
Str.Popa Tatu nr.7, sect.1,
CP 010801
tel: 021/315.96.77[/spoiler]

Guvernul Romaniei

Norma metodologica 479 din 18/04/2003
Republicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 348 din 25/04/2005
Pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia
agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Click aici pentru a descarca fisierul in format pdf

Guvernul romaniei
Ordonantã de urgentã nr. 28/1999 (r2) din 25/03/1999
Republicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 75 din 21/01/2005
Privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Click aici pentru a descarca fisierul in format pdf

Declaratii de conformiate cu normele europene RoSH

* Declaratia partenerului “Elcom” (click pentru a vizualiza)

* Declaratia partenerului “Quorion” (click pentru a vizualiza)